[creation site web] [logiciel creation site] [creation site internet] [Start]
[Tuinbaan]
[De bouw]
[foto's]
[Meteriaal]
[Stoom]
[Diesel]
[Meteriaal]
[Het Voorbeeld]
[Voorbeel foto's]
[Special]
[Special]
[Overbrenging 99 6101]
[Fotofahrt 99 6101]
[T1 Rit 2011]
[T1 Rit 2013]
[Vatertagsfahrt]
[Bahnhofsfest]
[Special]
[Special]
[Links]

DR 99 6102-2:


In 1914 bouwde de firma Henschel twee locomotieven. De 99 6101 en 99 6102. De eerste werd in 1917 overgenomen door de NWE en kreeg het NWE mummer 6, terwijl de tweede eerst naar de Heeresfeld ging. 3 jaar kwam de tweede ook naar de Harz en kreeg het NWE nummer 7.

Toen de DR het verkeer overnam kregen de loc's hun huidige nummers. De 99 6101 is op dit moment rijvaardig voor Sonderzugdiensten. De 99 6102 staat in Meiningen waar deze (helaas) niet gemaakt kan worden ivm de hoge kosten van reparatie.


Mijn loc is afkomstig van Modelbouw Boerman, en is ook uitgerust met een ESU XL 3.5 Sound decoder, een prachtig afgestelde loc met bijpassende geluiden. Op mij baan rijdt hij veel met korte goederen treinen is als sonderzug. Waar hij in tegenstelling tot het voorbeeld nog prima kan rijden.

NWE 21:


Dit was de eerste loc uit een nieuwe generatie locomotieven die zou gaan worden geproduceerd door Krup In het jaar 1939 .Het was de bedoeling dat met dit nieuwe type het oude locpark van de NWE zou worden vervangen. De tweede wereld oorlog heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat er maar 1 loc gemaakt is. Deze is naar de NWE gedaan en heeft het nummer 21 gekregen. In 1991 is de loc in het traditions-bestand gekomen van de Deutsche Reichsbahn. De loc is toen Groen gespoten omdat hij mogelijk ook groen is afgeleverd. Althans dat zeggen ze. Maar helemaal zeker is dit niet.


Deze loc staat ook symbool voor mijn tuinbaan. Uitgerust met een ESU xl 3.5 met sound decorder. Enkele geluiden zijn aangepast om hem meer naar het orgineel te laten kliken, daarom ook de zeer apparte en zeldzame fluit die erin zit.

DR 99 7245-6:


De 99 7245-6 een zogenaamde Neubau locomotief gebouwd. De eerste serie stamt het jaar  1954 het gaat hierbij om de nummer 7231 t/m 7235 waarbij enkele via een omweg in de harz terecht zijn gekomen. De 99 7245-6 stamt uit het jaar 1956 gebouwd door LKM. Omdat de locomotieven groot en lang zijn, moesten er veel aanpassingen gedaan worden aan de loc's als aan het spoornet. Waardoor in 1960 pas over de gehele harzquerbahn konden rijden


Mijn model is van LGB afkomstig en is in mijn bezit sinds de zomer van 2011 en wordt veelal gebruikt voor de passagiers treinen in de zomer om de drukte aan te kunnen. In de zomer van 2012 is hij ook uitgerust met een ESU xl 4.0 met sound. Hier zijn ook weer enkele geluiden aangepast naar het orgineel. Het mooie van deze decoder is dat hij ongeveer 20 geluids functies heeft. Meer ampere aan kan als de 3.5 en een ingebouwde spannings buffer heeft!

Stoom:

Hier is alles te vinden over de stoomlocs in schaal 1:22,5

Stoom

WWW.HSB-TUINBAAN.NL