Als laatste een foto van de neubau loc die uit de tunnelkomt waar een keerlus onder verstopt ligt.
Tot zo ver deze foto reeds van de rijdag.
De neubautriebwagen van Strauss kwam later in de middag ook nog voorbij, weer een prachtige trein op de baan erbij
Soms was er een keer verkeed seinbeeld, maar dit zal in echt ook wel eens gebeuren, al met al een baan waar je U tegen zegt. onder nog enkele foto's van de baan. Waar veel tijd in gaat zitten, na geslaagd dag nog heerlijk gegeten en (helaas) weer richting huis want er moet nog een paar uur gereden geworden
Foto in Midden: Loc 99 222 neemt later die middag nog de hele sleep traditions wagen weer mee, mooi gezicht op de grote ruime baan.
Foto hierboven: Prachtige kerk op het hoogste punt in de tuin. Prachtig in het groen van de natuur.
Foto onder: Mallet 99 5902 moet wachten voor rood sein, de elektronica op deze baan werkt erg goed. De hele dag geen storing gehad, dit moet immers wel. Volgens de eigenaar reden sommig loc's 1700 echte kilometers per jaar !
Boven: Speciaal voor de foto vandaag een extra Doppelausfahrt.
Onder: Het spoor loopt een stukje parallel tussen de weg, weer een plek voor mooie foto's
Boven: Vergezicht richting de Brocken, waar de de loc goed moet werken om boven te maken
Onder: Op deze zaterdag ligt het goederen vervoer niet stil, en word loc 6101 nog ingezet voor dit werk, die hier uit de ondergronds loods komt rijden.
Gelukkig zat het weer in de ochtend mee en konden we kilometers maken.
Boven: Drukte met dit mooie weer, loc 7245 onderweg over het viaduct.
Onder: De openings trein komt weer terug en rijdt door de de weilanden.
Boven: Een kleine maar mooie stam rijtuigen staat klaar op het station,met mallet 99 5901.
Onder: Doppelausfahrt uit Beneckenstein met de reguliere trein en traditionszug
Op 11.06.2016 waren wij uitgenodigd bij een rijdag in Zuid- Duitsland, deze baan had een rijlengte van ca 300meter met een zeer mooi oog voor Detail, hier konden we de hele dag kiolmeters maken met onze treinen. De baan is digitaal aangestuurd met Zimo, ook was het mogelijk om op de automaat de rijden. Dit hebben we natuurlijk niet gedaan. Hier onder enkele foto's van de de treinen die er reden, en natuurlijk alles in Harz stijl.
De eerste trein van de dag was de NWE 13 +21 met de traditions wagen, dit was destijds ook de eerste trein naar de brocken bij de heropening,(precies in deze kleuren)