De baan word veilig gehouden door de jachtopzichter die vanuit zijn hut alles in de gaten houd.
Tot zo ver deze foto reeds van een zeer geslaagd weekend.
Er was nog veel meer treinen geweld te zien, maar er moest ook gereden worden dus kon helaas niet alles voor de lens komen.
Volgende jaar weer?
Een korte foto trein met de 99 6101 en 6102, jammer dat dit in het echt niet meer kan.
Deze prachtige en zeer goed onderhouden baan zorgt voor veel plezier, en de baan beschikt over ca 250 werkende lampen incl verlichting in de auto's en rijtuigen. onder zien we de 99 7245 zich klaar maken voor de avond rit, ivm met weinig gasten is besloten maar 1 rijtuig te gebruiken, is ook weer makkelijker voor het personeel,wel moesten nog enkele goederen wagens meer en krijgen we een mooie GmP
Foto in Midden: Voor het goederen vervoer is een een extra loc ingehuurd.
Foto hierboven: Een dubbele binnenkomst met de 99 222 en 99 7245
Foto onder: Na het omlopen van de 99 7245 komt Himbeere ook binnen en gaat verder naar Nordhausen
Boven: Ondertussen is de 99 5906 onderweg op de Selketalbahn
Onder: Op de Selketalbahn komen we ook nog deze triebwagen tegen, voor het eerst dat we deze zien, prachtig
Boven: De passagiers genieten in de cabrio, het was dan ook een goede 30 graden, waar voor het persoon maar gelukkig is alles goed gegaan.
Onder: De 99 6102 is flink op stoom, hier een kruising met de trein uit Wernigerode
Boven: De 99 6102 was net terug uit het Raw en daar om nog heel netjes en schoon
Onder: Loc 99 6102 bij rangereer werkzaamheden in Benneckenstein
Boven: Het opstoken van de 99 7245-6 die zich klaar maar voor de eerste internationale rit van het jaar
Onder: We zijn onderweg net voor Goetheweg
Na het grote succes van de vorige rijdag van afgelopen jaar, zijn we dit jaar weer uitgenodigd om te komen rijden met ons materiaal. Dit jaar was het LGB rijden 2.0. Door een mede gast rijder was er een klein "bildfahrplan" gemaakt om vervolgens na voorbeeld te kunnen rijden. Dit jaar was het helemaal leuk dat 2 dagen hadden om te rijden, waar door er steeds meer treinen bij kwamen, een ronde op het laatst duurde goed 2 uur incl wachten rangeren enz. Het verkeer ging ook netjes over de "funk" de tuin heeft een grote dat dit geen overbodige luxe is.
Foto onder: In de ochtend komen de eerste treinen uit de loods: