De dag had geen beter dag kunnen zijn, het weer was prima misschien wel iets te warm, de thermometer haalde de 30graden zeker.
De T3 en de Naubauloc naast elkaar. De T3 loopt hier om,om weer te gaan naar Eisfelder Talmühle.
De T3 gaat hier nu op tijd weg, maar kwam uiteindelijk 40min te laat terug in Nordhausen onderweg had de trein zonder luchtdruk gestaan waardoor de remmen van de trein vast zaten.
Voor de loods in Nordhausen stond de 99 6101 voor de show, die later die middag nog zou gaan rijden.Hier onder te zien de 99 6101 die water en kolen moest halen, door de hoge tempratuur mocht de kolen alleen de loc in voordat het eerst goed nat was gemaakt.
De hele dag was er pendel verkeer met de 99 5901 en T3 tussen Norhausen nord en Eisfelder Talmühle.
Hier onder in groot formaat te zien de 99 5901 bij vertrek Nordhausen, heerlijk plaatje om naar te kijken.
De hele dag reed er een neubauloc heen en weer, je kon hier in mee gaan. Dit heb ik niet gedaan ivm de lange rij die er vaak stond.
Hier de neubauloc naast de "harzkameel" deze stond er voor de show, en heel goed schoongemaakt.
Het jaar 2012, dat betekend 125 jaar sporen in de Harz. Om dit te vieren doet de HSB dit jaar veel speciale dingen waar onder 3 bahnhofsfesten. Waarvan ik besloot om het eerste feest in Nordhausen bij te wonen.
Zie hier onder het verslag.
Zelf zat ik in een hotel in Wernigerode, en nam de eerste trein naar Norhausen met overstap in Eisfelder Talmühle. Links Wernigerode om 07.15.
Onder de trein van Eisfelder Talmühle naar Nordhasuen